INPP
metoda
Wykorzystując standardowe testy motoryczne, pierwotnie stosowane w medycynie, INPP opracowało metodę identyfikacji i oceny oznak niedojrzałości neuromotorycznej u dzieci i dorosłych oraz opracowało nieinwazyjną metodę indywidualnej interwencji, która polega na codziennym wykonywaniu indywidualnie dobranych ćwiczeń ruchowych.
Wiele problemów z czytaniem, pisaniem, ortografią, matematyką, koncentracją, obniżonymi osiągnięciami i
zachowaniem ma swoje korzenie w niedojrzałym rozwoju sprawności fizycznej, która wspiera wiele aspektów
uczenia się. Terapeuci INPP są w stanie przeprowadzić szczegółową ocenę rozwoju fizycznego dziecka na podstawie
oceny ogólnej koordynacji i równowagi potrzebnej do utrzymania prawidłowej postawy, koordynacji i zdolności
do usiedzenia w miejscu oraz do zapewnienia prawidłowych ruchów gałek ocznych, które dziecko potrzebuje
do nauki czytania, pisania, kopiowania, łapania piłki i wielu innych czynności uczonych w szkole. Korzystając ze standardowych nieinwazyjnych testów medycznych nie tylko możemy określić, gdzie są
obecne oznaki niedojrzałości, ale możemy również zaoferować skuteczny program naprawczy w zakresie
stymulowania rozwoju dojrzałych umiejętności motorycznych. Specyficzne trudności w uczeniu się mogą mieć liczne przyczyny społeczne i edukacyjne, ale rozwój
motoryczny (ruchowy) stanowi podstawę każdego aspektu uczenia się, począwszy od ruchów gałek ocznych
potrzebnych do czytania, koordynacji ręka-oko potrzebniej do pisania, sekwencjonowania potrzebnego do
odczytywania tabel oraz uczenia się dni tygodnia i miesięcy, skończywszy na świadomości przestrzennej
biorącej udział w rozwiązywaniu niektórych problemów matematycznych i mającej wpływ na interakcje
społeczne. Gdy te problemy zostaną usunięte dzieci mogą zacząć realizować się i odnosić sukcesy.
Dla kogo?
Symptomy związane z niedojrzałością neuromotoryczną:
Jeśli dostrzegasz u swojego dziecka potrzebę oceny dojrzałości neuromotorycznej lub terapii skontaktuj się z nami.
Zapraszamy!